Cum aleg spațiul pentru cafeneaua mea?
Se spune că spațiul comercial este cel mai important într-o cafenea!
Dacă și tu crezi asta, ai dreptate! Spațiul este un element foarte important, însă nu se află printre primele lucruri pe care tu trebuie să le ai în vedere!
Fără calculele de business din spate, fără un concept creat pe o direcție o să îți fie foarte greu să știi dacă spațiul este potrivit pentru tine și dacă te poți încadra în bugetul tău de investiție.
De asemenea, fără conceptul tău de cafenea care o să dicteze tipologia clienților și direcțiile de marketing, nu vei putea să validezi corect spațiul unde îți vei desfășura activitatea.
În linii mari, dacă te blochezi în căutarea spațiului atunci când te-ai hotărât că vrei o cafenea… alergi legat la ochi pe o stradă aglomerată.
Într-adevăr, există câteva direcții generale pe care le poți lua în calcul ca să poți să începi să cauți spațiul comercial:
În principiu, dacă ai un buget până în 20.000 euro sigur vei analiza locații mici, “to go”.
Pe măsură ce spațiul comercial este mai mare, dezafectat și ai și zona de sitting, investiția crește, nu proporțional cu suprafața.
Este și normal ca un spațiu mai mare trebuie să fie umplut cu mobilier, iluminat corespunzător și desigur să îi oferi finisajele de rigoare astfel încât să se ridice la standardele lui.
Dacă vrei să mergi la sigur cu căutarea spațiului îți recomand următorul lucru:
Setează profitul pe care tu îl urmărești lunar raportat la investiția ta maximă.
Exemplu – vreau să investesc 20.000 euro și vreau un profit de 2.000 euro lunar.
Află ulterior care este costul mediu al băuturilor clasice pe bază de cafea – espresso, cappuccino, latte, flat white etc. – și identifică cât % din 100lei este adaos comercial și cât % este cost de materie primă.
Dacă din 100 de lei vânzare pe conceptul tău vor rămâne 70 de lei în buzunar, deja ai ajuns la un punct în care poți să faci niște calcule simple de business.
Cei 70 de lei vor trebui să plătească serviciile către furnizori, chiria, angajații, contabilitatea și așa mai departe.
Astfel, o să îți fie simplu să calculezi care este vânzarea minimă de care ai nevoie, în funcție de chiria pe care o are spațiul, astfel încât să ajungi pe zero, dar și să faci profitul dorit!
De îndată ce ai aflat câte cafele trebuie să vinzi pe zi, următorul pas este să vezi cum vei reuși la spațiul analizat să generezi acei clienți!
Deja intrăm în zona de marketing, care face parte din următoarele capitole!
Te invit să te alături comunității Coffee Shop Academy și să urmărești informațiile de specialitate pe care le ofer acolo! Cu siguranță vei descoperi lucruri care îți vor stârni dorința și te vor motiva să acționezi!
Desigur, dacă vrei să-ți scurtezi drumul către deschiderea propriei tale cafenele, poți să aplici pe formularul de pe site și să ne întâlnim pentru o sesiune de consultanță personalizată, unul la unul, pentru a vedea dacă te pot ajuta să-ți îndeplinești visul!
Spor în acțiune!
Cu un espresso în mână,
Bogdan